Chiang Mai Zoo en de reis naar Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacqueline - WaarBenJij.nu Chiang Mai Zoo en de reis naar Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacqueline - WaarBenJij.nu

Chiang Mai Zoo en de reis naar Koh Samui

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

28 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

De dag voor vertrek naar het zuiden van Thailand naar het eiland Koh Samui ben ik nog naar de dierentuin geweest van Chiang Mai. Wat moet je nu in de dierentuin doen, die heb je in NL ook. Nou in de zoo van Chiang Mai huist een bijzondere diersoort die ik in ieder geval nog nooit in een andere dierentuin of in het echt gezien heb. Na het betalen van de entrance fee heb ik eerst nog wat andere bijzondere dieren bezocht; de tapir en de capibara. Maar ja toen ik het bordje zag met 'This way' kon ik me toch echt niet meer bedwingen. Joehoo op naar de reuzenpanda. Eers door een bak met antibacterieel ontsmettingsmiddel, ach ja zijn mn shoenen ook eens een keertje schoon. En ja hoor twee reuzenpanda's echt schitterend om te zien en je blijft foto's nemen. Heel erg bijzonder om deze reuzenpanda's van zo dichtbij te zien.

De andere dag ben ik op het vliegtuig gestapt om naar Bangkok te vliegen. Vanaf het vliegveld een taxi gepakt om naar het treinstation te gaan. Daar moest ik nog zo'n 2,5 uur wachten voordat de nachttrein richting het zuiden vertrok. En wat ik al die tijd een beetje vermeden had, daar kon ik nu niet meer om heen. Stipt om 6 uur begon het volkslied te spelen. Terwijl iedereen of in een stoel of op de grond zat, stond iedereen in een mum van tijd in het gelid voor ongeveer een minuut voor het volkslied. Prachtig om te zien natuurlijk, maar je hebt wel zoiets van aaahhh wat moet ik nu doen. Na de nachttrein waar ook zes andere NL-ers zaten, moest ik nog een stukje met de bus en als laatste met de ferry naar Koh Samui. Hier ben ik echt gewoon helemaal lekker niets aan het doen. Er is hier een lekker strand met palmbomen, een goed restaurant en een badkamer waarin ik makkelijk twee auto's kan parkeren :-)

Groetjes Jacq

• 28 Augustus 2008 - 19:23

Andre:

Tip! Ko Tao en duiken! ik hoor wel wat je er van vond

groet en veel plezier uit Meppel

je oud collega Andre

• 28 Augustus 2008 - 22:13

Mart & Marianne:

Je bent letterlijk en figuurlijk een wereldreis aan het maken, we zijn jaloers, en ik denk andre ook wel een beetje, over het duiken dan wel te verstaan. We kunnen niet wachten op je volgende verslag, geniet en tot de volgende keer.

• 29 Augustus 2008 - 06:03

Judith:

Leuk om je vakantie avonturen te lezen, Jacqueline. Reuze panda's zien lijkt me ook wel cool....wij hebben alleen zwarte beren en grizzlies haha. Mijn vakantie in NL is ook superleuk, maar minder exotisch...

Groetjes en een fijne tijd nog!