Het is groot, wit en het heeft acht poten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacqueline - WaarBenJij.nu Het is groot, wit en het heeft acht poten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacqueline - WaarBenJij.nu

Het is groot, wit en het heeft acht poten

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

19 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Gisterochtend Bangkok verlaten om 's ochtends naar de floating market te gaan. Heel erg leuk om je in een bootje te laten rondvaren maar wat een touristtrap zeg, jammer dat het niet meer de oorspronkelijke markt meer die hier ooit was. Nu verkopen ze de meest lelijke souvenirs. 's Middags op de trein gestapt om een stukje over de Birmaspoorlijk te reizen, waarbij ik tegenover twee thaise mannen kwam te zitten. Ze waren goede touristguides, iedere x als er iets belangrijks te zien was wezen ze uit het raam. Toen iemand me vertelde dat we langs het kamp waar de NLers vastgezeten hadden, knikte een van de mannen alsof hij begrepen had wat er in het Engels gezegd werd. Vervolgens vroeg hij iets in het Thais aan me. Nee dat versta ik toch echt niet. Hij wees met zijn vinger naar z'n lippen. In eerste instantie dacht ik dat hij om een sigaretje vroeg, maar het had net zo goed lipgloss kunnen zijn. Na gelunchd te hebben, op een longtailboot gestapt om naar de floating raft hotel te gaan. Verstoken van elektriciteit maar wel genoeg hangmatten heb ik me daar goed en relaxed gemaakt. Als ik me omkleed om naar bed te gaan in het donker, hoor ik opeens een enorm gegil en een hoop ge- oh my's. Toch maar ff kijken wat er aan de hand is. Ik trek mn t-shirt snel aan en ren mn deur uit. Niet te snel natuurlijk anders loop ik in de snelstromende rivier. Twee engelse meiden zitten op de tafel. En al snel zie ik wat er aan de hand is een enorm grote witte spin verschanst zich net bij hun deur. Na een paar minuten met de zaklamp nd spin te hebben staan kijken, loop ik toch maar ff naar de receptie om te vragen of hij giftig is. Halverwege ontdek ik aan de witte flappen in mn zij dat ik niet alleen mn shirt binnente buiten maar ook achterste voren aan heb. Hoe krijg je het voor elkaar. Even checken of er iemand in de buurt is, maar dat is niet het geval en snel trek ik mn shirt uit en trek hem weer op juiste wijze aan. :-)

Vandaag naar de Erawan watervallen geweest. Het is erg warm en de luchtvochtigheid is hoog. Met een stel Oost Duitsers uit de omgeving van Berlijn zijn we uiteraard te snel omhoog gelopen. Bij de 5e level stoppen we om van het uitzicht te genieten. Om eerlijk te zijn, zijn de watervallen op level 1 en 2 het mooiste en spectaculairst om te zien. Em ben ik blij dat ik mn waterflesje niet heb afgegeven bij de checkpoint op level 2. Water is hard nodig om zo hoog te klimmen, anders kunnen ze je naar beneden komen rollen. 's Middags de Bridge over de River Kwai bezocht, de cemetary en het JEATH museum. 18.000 Nederlanders zijn aan de brug in WOII te werkgesteld waarvan 3.000 NLers het niet hebben overleefd. Ook het kleine museum was erg indrukwekkend.

Groetjes
Jacq

PS foto's komen evt later, er is hier geen upload mogelijkheid.

  • 19 Augustus 2008 - 11:19

    An:

    Zo te horen was die spin al net zo indrukwekend als degene die ik gister Floris-Jan heb gedoopt. Had die van jullie ook al een dubbele naam nodig???

    Volgens mij heb je het al aardig naar je zin. You go girl!

    Dikke knuff,
    An

  • 19 Augustus 2008 - 16:54

    Joop:

    Los van de foto's. hou ons niet in spanning. Was hij giftig of alleen maar groot zoals alle insecten in dit land. Waarom is het belangrijk dat je 's avond je Tshirt goed aan hebt?

  • 19 Augustus 2008 - 19:50

    Mart & Marianne:

    Ik hoop toch wel dat je spannende foto's gemaakt hebt van die spin.......met of zonder t-shirt..

  • 20 Augustus 2008 - 02:11

    Jacqueline:

    We waren zo onder de indruk van die spin dat we totaal vergeten zijn om een foto te maken... En hij was niet giftig, mar wel zo groot als een gebalde vuist. Het is al aardedonker in Thailand om zeven uur dus niet gezien hoe ik mn tshirt aantrok. Hoe belangrijk is het dat mn tshirt goed zit? Omdat je anders met een twee meter eticket met wasvoorschriften loopt rond te vlaggen, omdat het een raar gezicht is als je aan een Thai gaat vragen of een grote witte spin giftig is met je tshirt verkeerd aan en omdat je door de olielampen buiten toch kon zien dat ik mn tshirt enigzins niet goed aan had!?! ;-) hahahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Een rondreis door Thailand en Cambodja vervolgens naar het noorden af te reizen en van daaruit weer langs de kust naar het zuiden..... :-)

Actief sinds 07 Aug. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 37909

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 17 September 2017

Laos

25 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Lapland

09 Oktober 2016 - 26 Oktober 2016

Eilandhoppen Indonesië

13 September 2014 - 27 September 2014

Temples in Cambodja

09 September 2012 - 26 September 2012

Go Vietnam!

09 September 2011 - 27 September 2011

Nevelwouden en palmbomenstrand

14 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Rondreis op Bali

08 Augustus 2009 - 24 Augustus 2009

Een rondreis door Rajasthan

15 Augustus 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: