Verkeerde steeg en krappe tunnels - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jacqueline - WaarBenJij.nu Verkeerde steeg en krappe tunnels - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jacqueline - WaarBenJij.nu

Verkeerde steeg en krappe tunnels

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

11 September 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Gisteren aangekomen in de hoofdstad van Vietnam, Ho Chi Minh... Vanaf het vliegveld een taxi genomen althans dat wil zeggen dat ik gelijk weer uitgestapt ben. Volgens de taxichauffeur moest het 35 dollar kosten voor een rit naar het centrum.... Grappenmaker :-) De andere taxi was wel tegen de juiste prijs.. Toen moest ik op zoek naar een soort van steeg, ik belandde in een woonwijksteegje waar de Vietnamees met de gang van alledag bezig was; eten, wassen etc. Leuk om te zien maar wel erg warm als je met je backpack aan het zeulen bent. Dit kon het toch echt niet zijn... dus weer omgekeerd naar de juiste steeg :-) Maar na 14 uur reizen was ik wel aardig geradbraakt... dus vroeg naar bed gegaan.

Vandaag een bezoekje gebracht aan de Cu Chi Tunnels. Net buiten Ho Chi Minh hebben ze tijdens de Amerikaanse oorlog in twee jaar tijd een stelsel aan ondergrondse tunnels gebouwd met een lengte van ongeveer 200 km. In een mocht je een stuk onder de grond lopen over een lengte van zo'n 40 meter. Tenminste ik kan beter zeggen kruipen. Voor de toeristen hebben ze het al wat ruimer en hoger gemaakt. Maar met een gemiddelde hoogte van zo'n 70cm en een breedte van 40cm is het wel een beetje krap te noemen, dus af en toe op de hurken voortschuifelen. Er is wel verlichting maar als daar net iemand langskruipt dan is het voor diegene erachter aarde donker. Was wel weer erg blij om weer boven te zijn. Er zijn veel andere Aziaten in Vietnam, zo is het een vakantie bestemming voor Zuid-Koreanen en Fillipijnen.

Daarna heb ik een bezoekje gebracht aan de War Remenantsmuseum, een kerk, het oude postkantoor en de Reunificationpalace. :-)

• 14 September 2012 - 13:36

Jan Langerak:

Dag Jacqueline,
    Voor geen geld zou ik in zo'n klein tunneltje kruipen, ik zou het spaans benauwd krijgen met m'n claustrofobie. Jij hebt wel lef en durf zeg! Verkeerde steegjes in zo'n land moet je maar niet te veel inlopen dat lijkt me link. Je weet nooit wat je tegenkomt. Nu ben je als wereldreiziger wel veel gewend, maar toch... Ik wens je verder een hele fijne vakantie en wees voorzichtig! Ik blijf je volgen.
    Hartelijke groet,
    Jan

• 14 September 2012 - 19:31

Johan:

met ongeduld kijk ik uit naar je reportage.Vietnam is helemaal onbekend voor me dus hang figuurlijk aan je lippen.Het tunnelstelsel is bekend en ik kan me voorstellen dat het erg krap is voor een nederlandse vrouw met haar dikke kont.Zo de toon is weer gezet en hoop nog veel van je te horen.
    groetjes johan

• 15 September 2012 - 13:37

Jacqueline :

Hoi Jan,

Tja ik moet zeggen dat ik erg blij was toen ik vanuit de tunnel weer boven aarde was. En inderdaad moet ik niet meer te veel in kleine steegjes terecht komen. Maar ik moet zeggen dat Vietnam toch weer anders is dan de andere landen waarin ik gereisd heb... meer daarover thuis.

Hoi Johan,

Wat weet je dat toch weer flatteus te zeggen. Bij mijn toergroepje waren ook filipijnen die ook vonden dat het ook voor hun erg krap was.... ben ik even blij dat ik niet vast was komen te zitten! Hahahaha

Groetjes
    Jacqueline