Verkeerde steeg en krappe tunnels - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jacqueline - WaarBenJij.nu Verkeerde steeg en krappe tunnels - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jacqueline - WaarBenJij.nu

Verkeerde steeg en krappe tunnels

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

11 September 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Gisteren aangekomen in de hoofdstad van Vietnam, Ho Chi Minh... Vanaf het vliegveld een taxi genomen althans dat wil zeggen dat ik gelijk weer uitgestapt ben. Volgens de taxichauffeur moest het 35 dollar kosten voor een rit naar het centrum.... Grappenmaker :-) De andere taxi was wel tegen de juiste prijs.. Toen moest ik op zoek naar een soort van steeg, ik belandde in een woonwijksteegje waar de Vietnamees met de gang van alledag bezig was; eten, wassen etc. Leuk om te zien maar wel erg warm als je met je backpack aan het zeulen bent. Dit kon het toch echt niet zijn... dus weer omgekeerd naar de juiste steeg :-) Maar na 14 uur reizen was ik wel aardig geradbraakt... dus vroeg naar bed gegaan.

Vandaag een bezoekje gebracht aan de Cu Chi Tunnels. Net buiten Ho Chi Minh hebben ze tijdens de Amerikaanse oorlog in twee jaar tijd een stelsel aan ondergrondse tunnels gebouwd met een lengte van ongeveer 200 km. In een mocht je een stuk onder de grond lopen over een lengte van zo'n 40 meter. Tenminste ik kan beter zeggen kruipen. Voor de toeristen hebben ze het al wat ruimer en hoger gemaakt. Maar met een gemiddelde hoogte van zo'n 70cm en een breedte van 40cm is het wel een beetje krap te noemen, dus af en toe op de hurken voortschuifelen. Er is wel verlichting maar als daar net iemand langskruipt dan is het voor diegene erachter aarde donker. Was wel weer erg blij om weer boven te zijn. Er zijn veel andere Aziaten in Vietnam, zo is het een vakantie bestemming voor Zuid-Koreanen en Fillipijnen.

Daarna heb ik een bezoekje gebracht aan de War Remenantsmuseum, een kerk, het oude postkantoor en de Reunificationpalace. :-)


  • 14 September 2012 - 13:36

    Jan Langerak:

    Dag Jacqueline,
    Voor geen geld zou ik in zo'n klein tunneltje kruipen, ik zou het spaans benauwd krijgen met m'n claustrofobie. Jij hebt wel lef en durf zeg! Verkeerde steegjes in zo'n land moet je maar niet te veel inlopen dat lijkt me link. Je weet nooit wat je tegenkomt. Nu ben je als wereldreiziger wel veel gewend, maar toch... Ik wens je verder een hele fijne vakantie en wees voorzichtig! Ik blijf je volgen.
    Hartelijke groet,
    Jan

  • 14 September 2012 - 19:31

    Johan:

    met ongeduld kijk ik uit naar je reportage.Vietnam is helemaal onbekend voor me dus hang figuurlijk aan je lippen.Het tunnelstelsel is bekend en ik kan me voorstellen dat het erg krap is voor een nederlandse vrouw met haar dikke kont.Zo de toon is weer gezet en hoop nog veel van je te horen.
    groetjes johan

  • 15 September 2012 - 13:37

    Jacqueline :

    Hoi Jan,

    Tja ik moet zeggen dat ik erg blij was toen ik vanuit de tunnel weer boven aarde was. En inderdaad moet ik niet meer te veel in kleine steegjes terecht komen. Maar ik moet zeggen dat Vietnam toch weer anders is dan de andere landen waarin ik gereisd heb... meer daarover thuis.

    Hoi Johan,

    Wat weet je dat toch weer flatteus te zeggen. Bij mijn toergroepje waren ook filipijnen die ook vonden dat het ook voor hun erg krap was.... ben ik even blij dat ik niet vast was komen te zitten! Hahahaha

    Groetjes
    Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Een rondreis door Thailand en Cambodja vervolgens naar het noorden af te reizen en van daaruit weer langs de kust naar het zuiden..... :-)

Actief sinds 07 Aug. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 37962

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 17 September 2017

Laos

25 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Lapland

09 Oktober 2016 - 26 Oktober 2016

Eilandhoppen Indonesië

13 September 2014 - 27 September 2014

Temples in Cambodja

09 September 2012 - 26 September 2012

Go Vietnam!

09 September 2011 - 27 September 2011

Nevelwouden en palmbomenstrand

14 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Rondreis op Bali

08 Augustus 2009 - 24 Augustus 2009

Een rondreis door Rajasthan

15 Augustus 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: