Lucky me - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jacqueline - WaarBenJij.nu Lucky me - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jacqueline - WaarBenJij.nu

Lucky me

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

19 Augustus 2010 | Indonesië, Bali

Na een twaalf uur lange vlucht naar Kuala Lumpur, Maleisie zat er niets anders op dan 3 wachten op de volgende vlucht. Als je dan in het volgende toestel zit, kan je alleen maar een ding denken, hoe overleef ik de volgende vlucht. Gelukkig duurde deze vlucht maar 2,5 uur. En landen we op Bali airport in Denpasar. Eerst nog een uurtje rijden met de taxi naar het guesthouse in Ubud. Midden tussen de rijstvelden en de palmbomen met tropische jungle geluiden.

Via de bamboobrug kan je de rivier oversteken, het is een shortcut naar het stadje waar op dat moment een festival aan de gang is met een heuze band, militairen en schoolkinderen. Het centrale veld is mooi versierd en het is een drukte van belang. Na het festival wat overigens tot midden in de nacht duurt, het koninklijk paleis bezocht en de watertempel.

Wat opvalt in Indonesie is dat je door de taxichauffeurs niet zomaar wordt aangesproken of anders gezegd lastig gevallen. Ze houden een bordje omhoog met taxiservice en als je daarvan gebruik wilt maken kan dat. Na een hapje eten de rijstvelden ingelopen en mooie plaatjes geschoten.

Na Ubud doorgereisd naar Candidassa, een rustig visserplaatsje in het oosten van Bali. Met een shuttlebus hiernaartoe gereisd en de chauffeur zet je voor de deur af. Er was nog een bungalow over. Het ligt zo dicht bij de zee dat je vanuit je bungalow zo de zee in rolt. Ik moet zeggen Candidassa is iets te rustig, morgen gaat de reis verder naar Lovina in het noorden!!!!!

Ciao!!
Jacq

• 19 Augustus 2010 - 05:50

An:

hey meis,
    al weer lekker bezig zo te lezen. Ben een beetje jaloers!! Maar niet heel erg :-)
    Oh btw, voor als je de volgende keer tegen een vlucht na een lange vlucht opziet... Heb je wel eens 55 uur non-stop in de trein gezeten????

dikke knuff,
    An

• 20 Augustus 2010 - 19:57

Joop:

Next time take a stop-over. Kost weinig en je kan dankuala lumpur of singapore bekijken.