Overbooked - Reisverslag uit Lima, Peru van Jacqueline - WaarBenJij.nu Overbooked - Reisverslag uit Lima, Peru van Jacqueline - WaarBenJij.nu

Overbooked

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

08 November 2007 | Peru, Lima

Hola a todo!

Gisteren met de KLM van Amsterdam naar Lima gevlogen... Lekker vroeg mn bed uit om maar op tijd voor de vlucht te zijn. Ruim drie uur van tevoren staan we op Schiphol. Een ticket uit zoñ blauwe machine toveren lukt niet, dus dan maar op naar een ouderwets in blauw geklede dame. Daar aangekomen tikt ze wat op het toetsenbord en plakt vrolijk een rode sticker op het zojuist uitgedraaide ticket en ja hoor de reden waarom het niet met de blauwe machine lukte was omdat het vliegtuig overboekt is. Doodleuk vermeld de blauwe dame dat we op een waitinglist geplaatst zijn... Wat nu kwaad worden, stoom uit de oren en de neus laten komen.. We vliegen toch niet met Easyjet!!! We zijn keurig op tijd en het vliegtuig nu al overbooked!! OK dan maar voor de deur gaan liggen bij de gate om gelijk weer een blauwe dame aan haar jasje te trekken. Eerst maar weer door een controle.. Had natuurlijk nog een flesje spa blauw in mn handbagage zitten en de jongen achter de scanmachine, dat mag niet he!! Mag ik m weggooien vraagt ie. Ok ik weet het vraagteken hier op t toetsenbord niet te vinden ;-) Gelukkig is het allemaal heel snel wel goed geregeld...

Na ruim twaalf uur vliegen, vier films, 3 wat minder eetbare maar wel welkome maaltijdjes, 2 afleveringen v globetrekker, het spreken van Spaans, Engels en Duits, landen we op Lima J Chansez airport... De formuliertjes ingevuld en op naar de mij wenkende douanier. Als ik mn beroep uit moet leggen komt er een woord uit waarvan ik mn oren niet geloof.. Welkom in Zuid-Amerika zullen we maar zeggen.. Ik zal het thuis wel herhalen hahaha na wat verduidelijking aan mij kant vraagt hij nog of je daar hoe lang je daar straf voor krijgt. Ik antwoord maar dat dat ervan afhangt wat je gedaan hebt en ik mag doorlopen. Snel naar de bagagepickup en naar buiten. Ik moet weer op zoñ knop drukken en gelukkig dit jaar verandert ie in groen en ist doorlopen. Dan drieduizend bordjes met namen erop, maar gelukkig is de juiste man gevonden en naar het hostal gereden. Er zit een soort gids bij maar van mij mag tie Spaans spreken ik denk dat ik dat beter kan begrijpen dan zn Engels..

Vanmorgen lekker ontbeten met verse ananas, guave, cerial, yoghurt en vers gebakken broodjes. Daarna naar buitengegaan om door een wirwar van het Limaanse te lopen. In eerste instantie voel je je een soort buitenaards wezen gedropt in een 9 miljoenenstad vol vieze uitlaatgassen. Eerst naar zee gelopen waar een lekker briesje staat. Aan de kustlijn van Lima hangt een gedurende bijna het hele jaar een soort mist waardoor je bijna geen uitzicht hebt. De oceaan is wild en dat is een mooi gezicht. Vervolgens weer teruggelopen om wat geld te gaan pinnen. Bij de eerste bank past het pasje niet in. Bij de tweede bank spuugt ie hem weer uit. De derde op een legerbunker lijkende bank met vier mannen met geweren ervoor lukt het uiteindelijk.

Adios
Jacqueline

  • 11 November 2007 - 14:00

    Kim:

    Ontzettend veel plezier de komende drie weken (maar dat gaat vast helemaal goedkomen!) Ik ben inmiddels weer terug in het koude NE, boehoe en mis het geweldige Peru nu al enorm!

    Liefs Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Een rondreis door Thailand en Cambodja vervolgens naar het noorden af te reizen en van daaruit weer langs de kust naar het zuiden..... :-)

Actief sinds 07 Aug. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 37928

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 17 September 2017

Laos

25 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Lapland

09 Oktober 2016 - 26 Oktober 2016

Eilandhoppen Indonesië

13 September 2014 - 27 September 2014

Temples in Cambodja

09 September 2012 - 26 September 2012

Go Vietnam!

09 September 2011 - 27 September 2011

Nevelwouden en palmbomenstrand

14 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Rondreis op Bali

08 Augustus 2009 - 24 Augustus 2009

Een rondreis door Rajasthan

15 Augustus 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: