San Jose en eten bij de Soda - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jacqueline - WaarBenJij.nu San Jose en eten bij de Soda - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jacqueline - WaarBenJij.nu

San Jose en eten bij de Soda

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

13 September 2011 | Costa Rica, San José

Het was een beetje een rare nacht, ik wordt gewoon weer NL-se tijd wakker. Het is hier 8 uur vroeger waardoor ik dus midden in de nacht wakker wordt.

De andere ochtend ontmoet ik een jongen uit Slowakije, hij woont dichtbij Bratislava. Hij gaat een vriend bezoeken die in Montezuma werkt. Ook ontmoet ik een Spaanse die geen woord Engels spreekt. (Goeie oefening). Vlakbij het hotel wil zij een tandartsenpraktijk openen. Ze is het aan het opknappen en verven. Als bewijs laat zij haar handen zien; zonder nagels en onder de verf. Ze woont vlakbij Leon en van Holland vind ze dat het er enorm koud moet zijn.

Tijd om San Jose te verkennenen een 2e poging om geld uit de ATM te krijgen. Na ongeveer 4 banken lukt het bij de BAC San Jose om geld uit de muur te krijgen. Verder geniet ik hier van de typisch Midden-Amerikaanse parkjes, stap ik een katholieke kerk binnen waar net een mis aan de gang is (de man op de achterste rij zwaait en glimlacht even) en bekijk ik het teatro Nacional wat in 1897 gebouwd is. In 1 van de straatjes kom ik 1 van de meest mooist glimmende brandweerwagens tegen die in Centro Americo te bekennen is. Trots leunt de brandweer man tegen zijn net gepoetste wagen.

Na het wandelen door de stad besluit ik bij 1 van de soda s te gaan eten, vlakbij het hotel. Er staat een oudere dame de sterren van de hemel te koken en ik laat het me smaken. Als er een busje stopt waar nog meer mannen uitstappen, snap ik waarom de mannen die al in de soda zaten met grote ogen zaten te kijken. Volgens mij was dit het chauffeurscafe.... Hahahaha :-)

  • 13 September 2011 - 23:17

    M.:

    Hoi Jacq. hier is het vandaag goed weer geweest.

    ik hoop dat het fietsen van de trimclub goed gegaan is want nu regent het, verder alles goed M.

  • 14 September 2011 - 06:27

    Joop:

    Maakt toch niet uit het eten smaakt toch prima en je krijgt misschien leuke verhalen te horen.

  • 14 September 2011 - 11:02

    Linda :

    Hey! Leuk er staan verhaaltjes op je site! Thuis internetten gaat nu wat moeilijk, dus maar even op mijn werk ingelogd om te kijken of er al iets was...

    Ik weet nu weer welke plek ik bedoelde trouwens, dat heet Torteguero! Ik met mijn Fuerteventura hahaha :-D

    Leuk weer om je zo te volgen, hoop dat je het goed naar je zin hebt en tot de volgende keer! XX

  • 22 September 2011 - 22:22

    M.:

    Hoi Jacq,

    Ik ben weer bij met lezen even je site niet bezocht, ben een beetje druk geweest. Vanavond is Miranda geweest je moet de groeten hebben. Het is nu 24 uur en m'n wekker gaat af ineens keiharde muziek, ik hoop dat je nog een paar leuke dagen hebt in P.R. en dat het niet meer regent groetend M.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Een rondreis door Thailand en Cambodja vervolgens naar het noorden af te reizen en van daaruit weer langs de kust naar het zuiden..... :-)

Actief sinds 07 Aug. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 37906

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 17 September 2017

Laos

25 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Lapland

09 Oktober 2016 - 26 Oktober 2016

Eilandhoppen Indonesië

13 September 2014 - 27 September 2014

Temples in Cambodja

09 September 2012 - 26 September 2012

Go Vietnam!

09 September 2011 - 27 September 2011

Nevelwouden en palmbomenstrand

14 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Rondreis op Bali

08 Augustus 2009 - 24 Augustus 2009

Een rondreis door Rajasthan

15 Augustus 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: