Bodycheck, India en Panama - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jacqueline - WaarBenJij.nu Bodycheck, India en Panama - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jacqueline - WaarBenJij.nu

Bodycheck, India en Panama

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

13 September 2011 | Costa Rica, San José

Op Schiphol ingecheckt en als het goed is gaat mn backpack gelijk door naar Costa Rica. Ik vlieg namelijk via Panama-stad door naar San Jose, de hoofdstad van Costa Rica. Al snel moet ik boarden en aldaar vind een ´bodzcheck plaats door een machine. Voeten op de geverfde gele voetjes en je armen omhoog en daar gaat de machine. Echt hilarisch!!!

In het vliegtuig komen 2 jongens naast me zitten. 1 uit Panama en 1 uit India. De laatste is zeeman en stelt me de gebruikelijke Indiase vragen. Are zou married? When do you come back to India? What do you do for work? Met het standaardcommentaar "you re rich!!" Hij vliegt via via Amsterdam naar Panama om daar aan boord van een olietanker, die van Panama naar Noord-Amerika vaart, te gaan. De Panamees spreekt absoluut geen woord Engels, maar tot mijn verbazing spreekt hij bijna vloeiend Nederlands. Hij blijkt in Den Haag te werken en gaat nu naar huis.

Tijdens de vlucht bedenk ik me dat 1 uur overstaptijd wel erg kort is. En het off- en uploaden van mn bagage van het ene in het andere vliegtuig vrijwel onmogelijk. Het KLM vliegtuig komt ook na het boardingstijdstip aan van de andere COPA vlucht. Na hard doorlopen aan het einde beland van de incheckrij. Het is een klein vliegtuig met aan iedere zijde twee stoelen. Niet veel later zijn we alweer in de lucht en ondanks de korte vliegtijd (1 uur) krijgen we toch wat te eten. De stewardessen lopen hun benen uit het lijf.

Aangekomen op San Jose airport probeer ik eerst te pinnen. Bij beide bankpassen krijg ik echter de melding: "NO valid card" AAAAARRRRRGGGHHH ik heb sowieso geld nodig voor een taxi. Als ik mijn credit card probeer, spuugt de ATM gelukkig wel geld uit.

Zodra je in de taxi stapt waan je je gelijk in Midden-Amerika. Met een moordend temp tijdt de taxichauffeur op de snelweg links, rechts en door het midden alle autos voorbij, remt niet voor grote touringcars; hij is tenslotte kleiner en rijdt van 1 auto bijna de zijkant ervan af. De taxichauffeur zet me zonder kleerscheuren bij het hotel af.....

Het hotel ligt net buiten het centrum en heeft een mooie tuin met, tussen het toeteren van de autos door, echte jungle geluiden. Na twee vluchten van 10,5 en 1 uur, val ik als een blok in slaap......

  • 14 September 2011 - 06:24

    Joop Van Dorp:

    lekker toch, korte overstaptijd anders ga je alleen mar shoppen. Het pasjesverhaaal klint me (na mijn afgelopen vakantie bekend in de oren.
    Heel vervelend. Mijn pasje werd gelijk ingeslikt en kreeg ik niet meer terug ik hoop voor jou dat het wel zo was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Een rondreis door Thailand en Cambodja vervolgens naar het noorden af te reizen en van daaruit weer langs de kust naar het zuiden..... :-)

Actief sinds 07 Aug. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 37954

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 17 September 2017

Laos

25 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Lapland

09 Oktober 2016 - 26 Oktober 2016

Eilandhoppen Indonesië

13 September 2014 - 27 September 2014

Temples in Cambodja

09 September 2012 - 26 September 2012

Go Vietnam!

09 September 2011 - 27 September 2011

Nevelwouden en palmbomenstrand

14 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Rondreis op Bali

08 Augustus 2009 - 24 Augustus 2009

Een rondreis door Rajasthan

15 Augustus 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: