Vegatarisch en een spiegel minder - Reisverslag uit Agra, India van Jacqueline - WaarBenJij.nu Vegatarisch en een spiegel minder - Reisverslag uit Agra, India van Jacqueline - WaarBenJij.nu

Vegatarisch en een spiegel minder

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

21 Augustus 2009 | India, Agra

Vanuit Jaiselmer naar Jodhpur gereisd. Een erg mooie trip. Het wat saaie woestijnlandschap achter latend, de bergen in. Kronkelende weggetjes welke steeds smaller en smaller worden totdat de weg niet veel breder is dan een eenpersoonsauto.Toch is het er superdruk en van alles passeerd elkaar al dan niet over de geasfalteerde weg. De driver rijdt alsof tie op de snelweg rijdt, plankgas dus. Na een aantal keren ogen dicht of andere kant opgekeken, kon het gewoon niet meer goed gaan en ja een harde knal. Gelukkig is het alleen de spiegel maar.... en de driver is still smilig :-)

Het leuke aan Jodhpur is de City Palace. Erg mooi om te zien en rijk gedecoreerd. Nog leuker zijn de kleine winkeltjes om de palace heen. Je waant je in een sprookje van 1000 en 1 nacht, leerlooijers, kappers, pashminasjaalverkopers, kleine vers gemaakte snacks, je vindt ze er allemaal. Sinds ik in India ben eet ik vegatarisch, dus al twee weken. Het is erg lekker en op een Indiase menukaart heb je al snel 15 tot 20 lekkere gerechten waar je uit kunt kiezen. De meeste mensen in India zijn zowieso vegatarisch want de meeste dieren zijn heilig. Het lekkerst vind ik de pokara en de lassi. Pokara zijn kleine snacks, misschien wel het beste te vergelijken met onze bitterbal, alleen dan spicy. Lassi is een goede dorstlesser, vooral de bananenlassi is mijn favoriet, een drankje gebaseerd op yoghurt. Je kan kiezen uit sweet, natural of salted.

Daarna naar Pushkar gereisd, (Oh HELP de stroom viel uit, maar gelukkig is mijn verhaal gesafed) In Pushkar op stap geweest met een local guide, om het heilige meer gelopen. En India leren kennen op een van de meest gebruikte vervoerwijze!! :-)

Van Pushkar via Jodhpur nu in Agra beland, je kan merken dat het hier toeristischer wordt. Als toerist heb je het hier gewoon zwaar. Niet alleen is het zo ongeveer 42gr. Als je bij een sightseeing komt of weggaat heb je al snel zo'n stuk of 20 verkopers aan je hangen, en als ze zich ergens in vastbijten laten ze ook niet meer los. Vandaag het spookstadje Fatehpur Sikri bezocht. Omdat er geen auto's vlakbij het stadje mogen komen, het laatste stukje met de bus afgelegd. Hier zaten alleen maar Indiers in. Bleek dat ze ook toerist waren in eigen land. Ze kwamen van Mumbai. Nog geen voet buiten de bus gezet en belaagd door de verkopers. Het was erg grappig, de toeristische Indiers boden bescherming en joegen de verkopers weg. Morgen waarschijnlijk de grootste uitdaging (qua verkopers) de Taj Mahal, ben je eenmaal binnen de gate dan ben je safe :-) hahahahaha

• 22 Augustus 2009 - 09:24

Joop:

Het blijft leuk om je verslag te volgen. De aanhef dekt de lading niet helemaal. Vegatarisch (of vagetarisch) en spiegel. Oke. Maar de tekst getrouwd ?

• 22 Augustus 2009 - 18:10

Jos Nijenhuis (TB):

Hoi Jacqueline, ik lees dat je je wel vermaakt. Ondanks de hitte. Je hoeft geen hitte voor ons te bewaren hoor ;) Ik ben de koffers aan het pakken en kom ook die kant op over 3 dagen. Hoop dat ik net zo'n leuke reis kan hebben als jij!
    Ik wacht je foto's wel af!
    Groetjes Jos.

• 24 Augustus 2009 - 06:21

Jacqueline:

Het zal de warmte wel geweest zijn, Joop!! En Jos heel erg veel plezier, ik hoop dat jullie een geweldige vakantie hebben en kom gezond weer terug!! :-)

• 24 Augustus 2009 - 09:12

Francien En Theo:

Een heel mooi verslag zo te lezen heb je een hele mooie vakantie gehad mechien gaan wij ook nog wel een keeer naar India maar eerst naar cuba
    groetje van ons.

• 25 Augustus 2009 - 08:33

Johan:

Getrouwd? helemaal niet door de warmte bevallen,meer een slip of the pen.Daar willen wij meer van weten.Wat is vagetarisch?,ook een zonnesteek.Jacq,hou ons op de hoogte.

• 26 Augustus 2009 - 10:37

Erik:

Welkom thuis Jacqueline!
    Je hebt leuke verslagen geschreven en er ook al mooie foto's bijgezet. Dat geeft de lezer een redelijke indruk hoe het er in India aan toe gaat.

Groetjes,

Erik