It was the Chai - Reisverslag uit Jodhpur, India van Jacqueline - WaarBenJij.nu It was the Chai - Reisverslag uit Jodhpur, India van Jacqueline - WaarBenJij.nu

It was the Chai

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

15 Augustus 2009 | India, Jodhpur

Eergisteren of was het eereergisteren (komt door de hitte :-)) van Bikaner naar Jaisalmer gereisd, een plaatsje nabij de Pakistaanse grens. Het ligt midden in de woestijn, maar toch zijn de temperaturen er dragelijk vanwege de stevige wind die er waait.

Ingecheckt bij Fifu guesthouse, thuis al gezien op hostels.com maar ook te vinden in het reizigersboek the Lonely Planet. Wat erg lekker is, is dat ze een dakterras hebben, lekker uitwaaien maar ook een perfect uitzicht over het fort van Jaisalmer. Erg mooi 's avonds met alle lichtjes. Toen ik op het dakterras een boek aan het lezen was kreeg ik een kopje Chai aangeboden. Chai is de nationale drank van India. Ik denk onder invloed van de Engelsen en een touch van India, het is thee met melk en kruiden. Beetje apart maar wel lekker. De Chai viel al gelijk wel zwaar. Ach zal wel weer over gaan. Maar 's nachts moest ik er toch aan geloven, mijn maaltijd inclusief Chai eruit staan gooien.

De dag er na nog steeds een maag alsof je 24 uur in de achtbaan gezeten hebt. Maar toch het fort van Jaisalmer bezocht. In het fort woont een kwart van de bevolking van Jaisalmer inclusief heilige koeien. Doordat het middeleeuwsestadje, sommige huizen (haveli's) zijn 500 jaar oud, geen riolering kent, stroomt het een en ander door gootjes heen. Niet de beste omstandigheden voor je maag :-( Daarna nog een van de mooiste haveli's gezien tot nu toe, prachtig houtsnijwerk en van binnen helemaal over the top versierd met kleurtjes, kraaltjes, spiegeltjes, lakens met goud- en zilverdraad.

Vandaag voel ik me al een stuk beter en doorgereisd naar Jodhpur, de op een na grootste stad van Rajasthan. Onderweg veel pelgrims die een tempel bezochten tegengekomen, een bonte stoet te voet, brommer, motor, wagen of wat je nog meer kunt verzinnen om mee te reizen. Pelgrims met mooi gekleurde gewaden en vlaggen leggen gigantische afstanden af om bij deze tempel te komen. Ook onderweg veel schoenen tegen gekomen :-) Na het tempelbezoek is het gebruikelijk je van je oude schoenen te ontdoen, honderden schoenen langs de kant van de weg. Veel van deze pelgrims bezoeken ook het fort van Jaisalmer. Dit fort staat op 150 hoogte en is adembenemend mooi. Ook op veel plekken een mooi uitzicht op Jodhpur, de blauw gekleurde stad van Rajasthan. Ook hier ben ik weer een bezienswaardigheid, sommige willen met me op de foto, vragen mijn naam of vinden het zelf ook leuk om door mij op de foto te worden gezet.

Ik heb al erg veel mooie foto's en zelfs video's gemaakt, maar helaas kan ik hier ook niets uploaden...


  • 16 Augustus 2009 - 14:33

    Linda Vlok:

    Klinkt allemaal erg mooi en interessant hoor!
    En ik geloof nooit dat jij de jouw bekende hoeveelheid foto's op deze site kwijt kan ;-)

    Ik zit nu te "luisteren" naar de Bavatia City Race. Wat een wereld van verschil.... Veel plezier nog!

    Liefs!!

  • 25 Augustus 2009 - 18:19

    Lida:

    Hey

    Je moet ook niets drinken wat een een boer niet kent haha.Maar voor de rest wel genoten.Je hebt weer veel mee gemaakt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Een rondreis door Thailand en Cambodja vervolgens naar het noorden af te reizen en van daaruit weer langs de kust naar het zuiden..... :-)

Actief sinds 07 Aug. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 37895

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 17 September 2017

Laos

25 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Lapland

09 Oktober 2016 - 26 Oktober 2016

Eilandhoppen Indonesië

13 September 2014 - 27 September 2014

Temples in Cambodja

09 September 2012 - 26 September 2012

Go Vietnam!

09 September 2011 - 27 September 2011

Nevelwouden en palmbomenstrand

14 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Rondreis op Bali

08 Augustus 2009 - 24 Augustus 2009

Een rondreis door Rajasthan

15 Augustus 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: