Zandhappen - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Jacqueline - WaarBenJij.nu Zandhappen - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Jacqueline - WaarBenJij.nu

Zandhappen

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

10 November 2007 | Peru, Huacachina

Op weg van Lima naar Huacachina (spreek uit gwachina) een goed beeld, of moet ik zeggen een slecht beeld gekregen van wat de aardbeving van 15-08-2007 heeft aangericht. Weinig huisjes staan overeind, de meeste zijn half in gestort als de mensen al niet in hutjes van gevlochten rietwerk leven. Af en toe zie je ook een paar tenten staan. De mensen zijn de huizen wel weer zelf aan het opbouwen maar ik vraag me af of die bouwkundig wel in orde zijn en of die een volgende aarbeving zullen overleven.

Gisteren de Balestas eilanden aangedaan waar duizenden vogels opeengepakt zitten, deze vogels produceren dan ook een geweldige stank.. Zelfs pinguins lopen op deze eilandjes rond. De zeeleeuwen liggen op de lager gelegen rotsen heerlijk te zonnen. Op een van de eilanden bivakeert een man om de vogels voor vijf maanden lang te bestuderen. Na die vijf maanden wordt hij afgelost door een ander.

Het plaatsje (of beter gezegd gehucht) Huacachina ligt midden tussen meters hoge zandduinen aan een soort van oase. Deze is inderdaad hartstikke nep :-).. Naast het zandskieen of met een buggy door de duinen rijden is er hier weinig te beleven. Daarom op doorreis naar Nazca om hopelijk wat van de Nazcalijnen te zien.

Hasta Luego
Jacq

• 10 November 2007 - 20:01

Johan:

Jacq,ik begrijp dat je afzakt naar het zuiden. heb je een vast omlijnd plan of trek je met de meute mee.Hoe is het met je spaans want engels brabbelen die gasten toch niet.Hoe is het met de levensstandaard van de locale bevolking?Armoe troef zeker. Hoe zijn de verbindingen met de bus,trein en het vliegtuig(doe maar duur)Als je wat muntjes over hebt dan moet je de Nazcalijnen vanuit de lucht zien.Succes en geniet ervan.groetjes johan

• 11 November 2007 - 20:19

W.:

j.ik heb je vanmiddag gesproken en gehoord hoe je gnoten hebr van de Nazcalijnen, met [a gaat het inmiddels weer beter, zonder zuurstof nu. gr. m.

• 12 November 2007 - 22:25

W:

jacq. ik ben vanavond bij marjan geweest, ik hoor van pa dat je gebeld hebt. Je bent vandaag vrij geweest en heb kunnen uitrusten en bijkomen van alle vermoeienissen, groeten en hou je taai, ma.