Lekkage - Reisverslag uit Acapulco, Mexico van Jacqueline - WaarBenJij.nu Lekkage - Reisverslag uit Acapulco, Mexico van Jacqueline - WaarBenJij.nu

Lekkage

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

22 November 2006 | Mexico, Acapulco

Hoihoi,

Dit is alweer de laatste dag in Mexico. We zijn gisteren aangekomen in Acapulco, een verschrikkelijke Amerikaanse badplaats wat weinig te maken heeft met de rest van Mexico dat ik heb gezien, maar het strand is dichtbij het hotel en we hebben een mooi zwembad.

Gisteren tijdens het douchen ontdekt dat een gedeelte van het plafond naar beneden kwam zakken. Toevallig belde het kamermeisje net aan voor een extra badhanddoek, en haar gelijk laten zien wat ons onder de douche boven ons hoofd hing. Ze vroeg ons of ze mocht bellen en al heel snel kwam er iemand van de technische dienst. Die heeft even gekeken en is gelijk weggelopen. Een paar minuten later belde ze van de receptie met de vraag of we een andere kamer wilde. Natuurlijk wilde we die wel want lekker douchen is het niet meer met een enorme ei aan het plafond.

Vanmorgen zijn we lekker wezen ontbijten bij 100% natural. Ik had een yoghurtje besteld en een croissantje. Toen de bestelling eraan kwam had ik het idee dat dit niet goed kon zijn. Echt waar, een enorm bord vol met fuit, drie lagen hoog, met lekkere dikke yoghurt en muesli. Dat was echt smullen geblazen. Ohw ja ook nog een enorm bokaal met vers geperst sinaasappelsap. Ik zal het denk ik wel missen in NL. (eeehh nee de NL-se sinaasappéls zijn niet zo lekker, hahaha)

Als ik nu in Acapulco ben, valt die enorme betonnen stad toch wel erg tegen en zou ik zo weer terug willen naar de jungle in Palenque waar we een brulaap gehoord hebben en Tikal. Maar ook de indianenmarkt in Chichicastenango in Guatemala of het mooie stadje Antigua.

Maar goed morgen heb ik nog een hele lange reis voor de boeg. Van Acapulco naar Mexico-stad is het nog vijf uur rijden met de bus. Gelukkig is het over de snelweg en niet meer door die kleine dorpjes met gaten en kuilen in de weg en enooooorme drempels. Vervolgens nog wat rondhangen op het vliegveld en een 11 a 12 uur durende vlucht naar NL.

Groetjes Jacqueline